قابلمه گرانیتی عروس که مجب مرگ مادر شوهر شد

اول از همه، شما باید بدانید که چه نوع ظروف گرانیتی می خرید. این می تواند پوشش ظروف آشپزی PTFE، مینای شیشه ای یا چیز دیگری باشد.

به طور کلی، قابلمه گرانیتی عروس لعابی شیشه ای مشکلات سلامتی کمتری نسبت به ظروف تفلون دارند، به خصوص وقتی صحبت از ظروف گرانیتی با کیفیت بالا از تولید کنندگان معروف باشد.

گلدان های مینای شیشه ای با کیفیت بالاتر لایه ضخیم تری از مینا دارند. آنها نسبت به قابلمه های تفلون قوی تر و بادوام تر هستند. در مقابل، مینای زجاجیه خاصیت نچسب بالایی ندارد، به خصوص در مقایسه با مینای تفلون.

با استفاده از ظروف گرانیتی با مینای زجاجیه، حتی اگر آن را بیش از حد گرم کنید، از انتشار بخارات سمی جلوگیری خواهید کرد.

سعی کنید ظروف پخت و پز با پایه های فولادی به جای پایه های آلومینیومی پیدا کنید. بنابراین، آلیاژهای آلومینیوم می توانند حتی در مقادیر کم نیز سمی باشند.

این احتمال وجود دارد که نوع دیگری از ظروف آشپزی با برچسب گرانیتی در بازار وجود داشته باشد. در هر صورت، منطقی است که ظروفی را پیدا کنید که به وضوح بیان کند که حاوی PTFE، PFOA، کادمیوم یا سرب نیست. 

این به این معنی نیست که کاملاً ایمن است، اما به هر ترتیب، گسترده ترین خطرات موجود در بازار را از بین خواهید برد.

سوالات زیادی وجود دارد از جمله اینکه آیا ظروف گرانیتی ایمن هستند یا اینکه آیا پختن غذا در آن بی خطر است. ما سعی خواهیم کرد به این سوالات به ساده ترین شکل ممکن پاسخ دهیم و تمام شک و تردیدهای شما را برطرف کنیم.

ظروف گرانیتی در میان کسانی که به دنبال سطحی ایمن و نچسب هستند بسیار محبوب است. این ظرف با روکش مینای چینی ساخته شده است و بر خلاف سایر تابه های نچسب هیچ بخار سمی که برای سلامتی شما خطرناک باشد، خارج نمی کند.

پختن غذا در ظروف گرانیتی تا زمانی که مینای پوشش چینی آسیب نبیند بی خطر است. اگر قوانین استفاده از ظروف گرانیتی را رعایت کنید، خطر آسیب رساندن به آن را نخواهید داشت. در نتیجه، چنین ظروف گرانیتی برای مدت طولانی شما را خوشحال می کند. فقط با آن به درستی رفتار کنید، و همه چیز خوب خواهد شد.