کشت پنبه با اشکال های عجیب و غریب در هند

این روزها، اشکال خودکار پنبه پاک کن وجود دارد که این فرآیند را برای کارگران انسانی آسان تر می کند. ماشین ها می توانند غوزه های پنبه را از مزارع کشاورزی برداشت کنند و ماشین های دیگر می توانند دانه ها را از غوزه ها جدا کنند.

تولید پنبه در بهار با کاشت بذر پنبه آغاز می شود. در بیشتر موارد، ماشین های خودکار بذر پنبه را در 10 ردیف یا بیشتر به طور همزمان می کارند. نهال ها در عرض تقریباً هفت روز ظاهر می شوند و غوزه های پنبه بالغ در عرض 55 تا 80 روز ظاهر می شوند.

قبل از برداشت ماشینی، به طور کلی کارگران انسانی برای برگ‌زدایی نیاز دارند، که فرآیند حذف برگ‌ها از گیاهان پنبه است. در مرحله بعد، یک دستگاه تنها مقدار پنبه ای را که 50 نفر می توانستند بچینند برداشت می کند و همین دستگاه آلاینده های بزرگ را از الیاف پنبه پاک می کند و آن را به صورت عدل در می آورد.

پنبه

پنبه پاک کن های خودکار با کارایی بالا می توانند تا 60 عدل پنبه خام به وزن هر کدام 500 پوند را در مدت یک ساعت پردازش کنند. این جین ها دانه های پنبه را از بین می برند و همچنین هرگونه آلودگی یا زباله را از پنبه پاک می کنند.

هنگامی که پنبه تا حدی تمیز شد که از الیاف پنبه خالص و بدون دانه یا زباله تشکیل شده باشد، به یک مرکز تولید نساجی منتقل می شود. در این مرکز، پنبه خام کار می‌شود که فرآیند تشکیل الیاف پنبه به رشته‌های بلند است. در مرحله بعد، این رشته ها برای ایجاد نخ ریسیده می شوند.

در این مرحله مواد اولیه مورد استفاده در پارچه های نخی کامل می شود. این نخ پنبه ممکن است در معرض انواع مختلفی از عملیات شیمیایی قرار گیرد و ممکن است رنگ شود. سپس در نوع خاصی از مواد نساجی مانند ملحفه، تی شرت یا شلوار جین آبی بافته می شود.

اگر مقیم انگلستان هستید، طیف گسترده ای از پارچه های پنبه ای را برای ایالات متحده و سایر نقاط جهان از اینجا و اینجا خریداری کنید.