هشدار بحران روغن کنجد خوراکی در ماه آینده

روغن کنجد از فشار دادن و له کردن دانه های کنجد به دست می آید. روش‌های فرآوری زیادی برای تهیه روغن کنجد وجود دارد که از تکنیک‌های کار فشرده یا روش‌های استخراج شیمیایی استفاده می‌کنند.

برخی از تکنیک های رایج عبارتند از پرس سرد، پرس گرم یا بو دادن دانه کنجد. برای بدست آوردن 28 گرم روغن کنجد نیاز به تن ها دانه کنجد است.

 هنگام خرید روغن کنجد خوراکی، روغن کنجد فشرده سرد را انتخاب کنید. روش پرس سرد مواد مغذی و آنتی اکسیدان های بیشتری را حفظ می کند که برای سلامتی مفید هستند.

روغن کنجد خوراکی

چگونه می توان از روغن کنجد استفاده کرد؟

روغن کنجد را می توان به صورت موضعی یا مصرف (در مقادیر متوسط) مصرف کرد. روغن کنجد همچنین برای تسکین سینوزیت مزمن مفید است.

می توان از آن به عنوان قطره بینی استفاده کرد، یا می توان از آن به عنوان دهانشویه یا غرغره استفاده کرد زیرا توانایی آن در از بین بردن استرپتوکوک ها و سایر میکروب های سرماخوردگی را دارد.

روغن کنجد وقتی روی پوست مالیده می شود به سرعت جذب می شود و از طریق بافت ها به مغز استخوان نفوذ می کند.

 کبد همچنین مولکول های روغن را به عنوان “مولکول های دوستانه” می پذیرد و این مولکول های روغن را از خون حذف نمی کند. با وجود محبوبیت آن به عنوان یک عنصر در بسیاری از دستور العمل ها، من مصرف روغن کنجد را در مقادیر زیاد توصیه نمی کنم.

اگرچه روغن کنجد روغنی است که در برابر ترشیدگی مقاوم است، اما سرشار از چربی های امگا 6 است که سلول ها را ضعیف می کند و مستعد اکسیداسیون است. دریافت بیش از حد چربی های امگا 6 از روغن کنجد می تواند نسبت امگا 3 به امگا 6 را بر هم بزند.

روغن کنجد به طور کلی بی خطر است. روغن کنجد برای مصارف آرایشی ایمن ارزیابی شده است. در ارزیابی نهایی که در مجله بین المللی سم شناسی منتشر شد، روغن کنجد برای استفاده در آرایشی بی خطر در نظر گرفته شد.

 برای اینکه ببینید آیا استفاده موضعی از روغن کنجد هیچ واکنشی ایجاد نمی کند، سعی کنید ابتدا آن را در ناحیه کوچکی از پوست خود بمالید.

از آنجایی که روغن کنجد التهاب ملایمی دارد و حاوی مقادیر زیادی امگا 6 است، مصرف روغن کنجد بسیار کم را توصیه می کنم. اگر به دانه کنجد حساسیت دارید، لطفا از مصرف یا استفاده از روغن کنجد خودداری کنید. زیرا می تواند باعث واکنش آلرژیک شود.

همچنین توصیه می کنم که زنان باردار یا شیرده در مصرف کنجد و روغن کنجد نهایت احتیاط را به خرج دهند. این به این دلیل است که روغن کنجد ممکن است اثرات ناشی از هورمون داشته باشد که باعث انقباضات رحمی می شود که می تواند منجر به زایمان زودرس یا سقط جنین شود.