نحوه استفاده دانش آموزان مدرسه از مبلمان و فضای کلاس

به عنوان بخشی از فرآیند برنامه ریزی متن تشکر از همسر و طراحی، تیم طراحی گروه DLR این فرصت را داشت تا دانش آموزان را در مدرسه راهنمایی موجود خود مشاهده کند.

مشاهدات ما در درک نحوه استفاده دانش‌آموزان از مدرسه، مبلمان و فضاهای کلاس درس بسیار مهم است و بر انتخاب مبلمان برای مدرسه راهنمایی جدید تأثیر می‌گذارد.

تیم ما به سرعت متوجه شد که لباس چرم بچه گانه ساختمان آموزشی قدیمی سال 1965 مانع گردهمایی های اجتماعی و تعامل دانش آموز/معلم می شود که در فرآیند یادگیری بسیار مهم است. دانش آموزان دبیرستانی در یک حالت حرکت دائمی هستند.

تغییر بیقرار وضعیت نشستن آنها از عقب به پهلو، حرکت آنها را تداوم می بخشد. این دانش‌آموزان اغلب به‌عنوان «کرم‌های تکان‌دهنده» و «زنبورهای مشغول» توصیف می‌شوند، اما مبلمان کلاسی که استفاده می‌کردند، شخصیت‌های فعال آن‌ها را در بر نمی‌گرفت. در عوض مبلمان تبدیل به حواس پرتی شد.

مبل

در موارد متعدد، تیم ما شاهد کار دانش‌آموزان در گروه‌های کوچک روی زمین بود. میزهای انفرادی دانش آموزی در کلاس درس فاقد انعطاف پذیری برای تطبیق این فعالیت گروهی بودند.

با وجود اینکه برخی از کلاس‌ها مجهز به مبل استیل ملایر میز بودند، اما آن میزها آنقدر سنگین بودند که نمی‌توانستند به سرعت بدون مزاحمت برای کل کلاس حرکت کنند. هر دوی این مجموعه‌ها، فرآیند یادگیری خلاق را متوقف می‌کردند.

طی یک دوره سه ماهه، گروه DLR تیمی متشکل از معلمان آینده‌نگر و منتخب دستی با تجربه و رشته‌ها را از طریق فرآیند انتخاب مبلمان برای مدرسه جدید رهبری کرد.

این تیم موافقت کرد که انواع مبلمان گنجشک باید متفاوت باشد و گزینه‌هایی از صندلی‌های نرم، چهارپایه‌ها، میزهای متحرک با تنظیم ارتفاع تا میزهای ملاقات بزرگ که عناصر فناوری و دوام را در خود جای داده‌اند، ارائه می‌دهد.

  • منابع:
    1. Furniture Style and Selection: A Learning Process for Everyone
  • تبلیغات: 
    1. کابل در برنامه آموزشی استفاده فراوانی می شود
    2. گسترش زمین های زیر کشت لیمو
    3. ترکیبات مفید و مضر موجود در زعفران
    4. خاصیت آنتی اکسیدانی انواع عسل