ظروف تفلون زردیس در برنامه مستر شف استفاده شد

همانطور که می دانید امروزه پخت و پز در ظروف تفلون زردیس کار ما را بسیار راحت کرده است.

ما توضیح می دهیم که چرا ظروف تفلون شما 100٪ ایمن و عاری از مواد شیمیایی خطرناک است.

اگر مرتباً برای صبحانه آخر هفته تخم‌مرغ‌ها را هم می‌زنید یا یک تکه ماهی را برای شام می‌جوشانید، می‌دانید که ماهی تابه‌های نچسب واقعاً صرفه‌جویی در وعده‌های غذایی هستند. 

با یک ماهیتابه نچسب می توانید با مقدار کمی روغن بپزید و از تمیز کردن راحت تری لذت ببرید.

اگرچه ظروف نچسب گزینه ایده آلی برای آشپزی به نظر می رسد، بحث های تاسف باری در مورد اینکه آیا تابه های نچسب واقعاً ایمن هستند وجود دارد. 

برخی منابع گزارش می دهند که مواد شیمیایی موجود در پوشش ظروف نچسب می تواند مضر باشد و حتی منجر به سرطان شود، اما برخی دیگر ادعا می کنند که ظروف نچسب کاملاً ایمن هستند.

ما اینجا هستیم تا رکورد را درست کنیم: ظروف نچسب برای پخت و پز 100٪ ایمن هستند. در اینجا به بررسی چیزی که به Non Stick نام و شهرت داده است، می پردازیم.

تفلون

ظروف نچسب مانند تفلون مانند سایر قابلمه ها و تابه ها هستند اما سطحی منحصر به فرد دارند.

تابه های نچسب با پوششی از پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) ، یک ماده شیمیایی ساخته شده از اتم های فلوئور و کربن، که یک سطح تقریبا بدون اصطکاک ایجاد می کند، پردازش می شوند. 

این پوشش نچسب با جلوگیری از واکنش سطح تابه و چسبیدن آن به غذا، سطح پخت و پز آن را صاف می کند.

ایمن بودن یا نبودن ظروف نچسب به سن، کیفیت و وضعیت ظرف مورد نظر بستگی دارد. پاسخ کوتاه: تمام ظروف آشپزی تولید شده پس از سال 2013، از جمله ظروف ما، 100٪ ایمن هستند.

سطوح PTFE ظروف نچسب قبلاً با استفاده از ماده شیمیایی به نام اسید پرفلوروکتانوئیک (PFOA) ساخته می شدند. 

به گفته انجمن سرطان آمریکا، این ماده شیمیایی به عنوان یک سم در نظر گرفته می شود و با سرطان، اختلالات تیروئید، بیماری کلیوی و ناباروری مرتبط است.

PFOA تا سال 2013 در تولید ظروف نچسب استفاده می شد، زمانی که تولید ظروف پخت و پز ممنوع شد. 

در حالی که بیشتر PFOA ها در طول فرآیند تولید سوختند، برخی از آنها در محصولات نهایی دست نخورده باقی می ماند و به طور بالقوه باعث ایجاد خطر برای انسان می شود. 

به همین دلیل، تفلون یا سایر تابه های نچسب تولید شده قبل از سال 2013 نباید ایمن در نظر گرفته شوند.