سیم کابل آنتن کرمان در تولید پراید نقش بزرگی دارد

تلفات مس AC از سیم پیچ استاتور و نوع دیگر نظیر سیم کابل آنتن کرمان یکی از تلفات اصلی ماشین های آهنربای دائمی پرسرعت (HSPMM) است و به طور مستقیم بر عملکرد ماشین ها تأثیر می گذارد.

تلفات مس AC تحت تأثیر عوامل زیادی از جمله فرکانس، قطر هادی، عملکرد دما و غیره است. این عوامل باعث می شوند که تلفات AC در فرکانس های بالا به دلیل اثر پوستی و اثر مجاورت به طور قابل توجهی افزایش یابد.

در این مقاله، تحلیلی جامع از تلفات مس AC HSPMM با سیم‌پیچ‌های گرد مسی ارائه شده است.

ابتدا ساختار و پارامترهای یک دستگاه آهنربای دائمی با سرعت 60 کیلووات، 30000 دور در دقیقه ارائه شده است. سپس، بر اساس این پارامتر، یک مدل المان محدود 2 بعدی (2D-FEM) برای به دست آوردن تلفات مس AC ایجاد می شود.

از طریق تحلیل میدان گردابی، توزیع چگالی جریان سیم‌پیچ استاتور و روند تغییرات تلفات مس AC تحت فرکانس‌های مختلف مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، با مقایسه توزیع چگالی جریان سیم‌پیچ و مقدار تلفات مس AC در شرایط مختلف، عوامل مؤثر بر تلفات سیم‌پیچ AC به طور جامع تجزیه و تحلیل می‌شوند، از جمله فرکانس، قطر هادی، تعداد هادی‌ها در هر شکاف، ارتفاع شکاف شکاف استاتور.

و دمای کار در نهایت، چهار کیس سیم پیچ استاتور ساخته می شود که دارای قطر هادی و رشته های سیم متفاوتی هستند. تلفات AC چهار مورد در فرکانس‌های مختلف آزمایش می‌شوند و نتایج نظری با اندازه‌گیری نسبت تلفات AC/DC (kac) موارد هادی مختلف در فرکانس‌های مختلف تأیید می‌شوند.

ماشین های آهنربای دائمی پرسرعت (HSPMM) دارای اندازه کوچک، راندمان بالا و چگالی توان بالا هستند.

موتورهای آهنربای دائم به دلیل کارایی بالا و چگالی توان بالا بهترین انتخاب برای سرعت بالا در انواع مختلف ماشین آلات هستند .

HPSMM ها به طور گسترده در زمینه های صنعتی و علمی مورد تحقیق قرار گرفته اند .

HPSMM ها به طور گسترده در ذخیره سازی انرژی چرخ فلایویل، کمپرسورهای هوا، سیستم های تولید برق توزیع شده، سلول های سوختی هیدروژنی و غیره استفاده می شوند.

ممان اینرسی کوچک موتور امکان پاسخ دینامیکی سریع را فراهم می کند که این نیز یک ویژگی مهم است.

علاوه بر این، HSPMM ها در برنامه های حمل و نقل نیز محبوب هستند، جایی که فشرده بودن و سبکی مورد نیاز است.