خاک فسفات اسفوردی در غذا باعث بهبود زخم های دهن می شود

فسفر (P) برای همه اشکال حیات در این سیاره ضروری است. این یک ماده مغذی ضروری برای رشد و نمو گیاهان و حیوانات است که تامین غذای ما به آن بستگی دارد.

خاک فسفات اسفوردی حدود 0.2 درصد از وزن خشک گیاه را تشکیل می دهد، جایی که در درجه اول جزء مولکول های بافتی مانند اسیدهای نوکلئیک، فسفولیپیدها و آدنوزین تری فسفات (ATP) است.

پس از نیتروژن (N)، فسفر (P) دومین ماده غذایی محدود کننده است. می تواند رشد و نمو گیاه را کاهش دهد و به طور بالقوه عملکرد محصول را محدود کند.

با این حال، فسفر اضافی در خاک می تواند برای محیط زیست مضر باشد زیرا می تواند از طریق رواناب سطحی وارد آب های شیرین شود و می تواند باعث شکوفه جلبکی شود و کیفیت آب را کاهش دهد.

خاک فسفات اسفوردی

بهبود مدیریت فسفر می‌تواند سیستم‌های تولید محصول سودآور را ایجاد کند و در عین حال اثرات منفی بر محیط زیست را کاهش دهد. هدف این سند درک اشکال فسفر، تبدیل و چرخش در خاک است.

چرخه فسفر منحصر به فرد و متفاوت از چرخه نیتروژن است زیرا فسفر به صورت گازی وجود ندارد. این سند اطلاعات اساسی در مورد اشکال مختلف فسفر موجود در خاک و فرآیندهایی که بر دسترسی فسفر برای تولید محصول تأثیر می‌گذارد، ارائه می‌کند.

فسفر خاک به دو صورت آلی و معدنی یافت می شود (شکل 1). این دو شکل با هم کل فسفر خاک را تشکیل می دهند.

اگرچه کل فسفر خاک به طور کلی بالا است و غلظت آن بین 200 تا 6000 پوند در هکتار است، 80 درصد این فسفر غیر متحرک است و برای جذب گیاه در دسترس نیست.

تقریباً 30 تا 65 درصد از کل فسفر خاک به صورت ارگانیک است که در دسترس گیاهی نیست، در حالی که 35 تا 70 درصد باقیمانده به شکل غیرآلی است.

اشکال آلی فسفر شامل بقایای گیاهی حیوانی مرده و میکروارگانیسم های خاک است. میکروارگانیسم های خاک نقش کلیدی در پردازش و تبدیل این اشکال آلی فسفر به اشکال در دسترس گیاه دارند.