با مصرف شکلات اولکر ترکیه صورت خود را بوتاکس کنید

مزایای سلامتی متعددی در ارتباط با مصرف شکلات اولکر ترکیه وجود دارد. با این حال، برخی از اثرات منفی نیز بر سلامت انسان مانند بیش فعالی دوران کودکی، میگرن و سردرد وجود دارد.

بر اساس مطالعه ای که در Bogalusa Heart انجام شد، برای شناسایی وجود کافئین در میان وعده های کودکان، نتایج حاکی از وجود مقدار زیادی کافئین در کودکان بود که می تواند به دلیل خوردن غذاهایی مانند شکلات باشد.

بروسو  اشاره کرد که طبق مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، تقریباً 8 درصد از کودکان کمتر از 18 سال در ایالات متحده در برخی مواقع بیش فعالی دارند.

این موارد اغلب با رفتار درمانی و دارو درمان می شوند، اما برخی از والدین با پرهیز از مصرف شکلات در وعده های غذایی کودکان خود به تغییر رژیم غذایی کودکان متوسل می شوند.

مرکز پزشکی گزارش داد که این تغییر روشی موثر است اما فقط در درصد کمی از کودکان.به گفته Nowaczewska و همکاران. [17]، 25 مطالعه وجود دارد که شیوع شکلات را به عنوان یک محرک میگرن نشان داده است.

دو مطالعه روی آنها نشان داد که شکلات محرک میگرن نیست زیرا هیچ شرکت کننده ای گزارش نکرده است که شکلات یک عامل محرک است. همچنین، سایر مطالعات، شکلات را یک محرک میگرن در درصد کمی از شرکت کنندگان (از 1.3 تا 33) در نظر گرفتند.

به گفته کلیشادی برخی از نویسندگان می گویند که میگرن و سردرد تنشی به دلیل مصرف برخی از غذاها ایجاد می شود: یکی از آنها شکلات است.

همچنین، مطالعه دیگری نشان داد که شکلات می تواند باعث حمله میگرن در برخی از بیمارانی شود که خود را نسبت به آن حساس می دانند.

افزایش میگرن در برخی افراد با خوردن شکلات می تواند به دلیل محتوای تیرامین، هیستامین و فنیل آلانین کاکائو باشد.

همچنین گزارش شده است که مصرف بیشتر شکلات می تواند منجر به مشکلات سلامت استخوان شود. نوردکویست در مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، به کاهش تراکم استخوان در زنان مسن‌تری که هر روز شکلات مصرف می‌کنند اشاره کرد.

همچنین گزارش شده است که برخی از شکلات ها حاوی مقدار زیادی فلزات سنگین مانند کادمیوم و سرب است که می تواند بر کلیه ها و استخوان ها تأثیر بگذارد.

یک مطالعه نشان داد که تقریباً همه نمونه ها (43 محصول شکلاتی) حاوی بیش از 0.3 میکروگرم کادمیوم در هر وعده هستند که به معنای بیش از سطح توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.