استفاده از چوب کیلویی و پالت چوبی در ساخت تاج محل چین

تمام پالت چوبی دست دوم از هسته درخت ساخته می‌شوند که به آن چوب با درجه پایین می‌گویند. قسمت بیرونی درخت معمولاً محصولی شفاف تر و بدون گره و نقص است. این الوار به مصارف دیگری مانند مبلمان یا کفپوش می رود.

سایر موارد استفاده از “الوارهای کم عیار”  در  ساخت درب چوبی قدیمی از جمله اتصالات راه آهن، و پایه جاده برای صنعت نفت در شرایط گل آلود، زمانی که هیچ جاده ای وجود ندارد. چوب درخت به تخته هایی بریده می شود که معمولاً با استفاده از یک ابزار بست پرقدرت بسته می شوند.

بخش کوچکی از بازار وجود دارد که به پالت های بازیافتی معروف است که شامل پالت های مقوایی و پلاستیکی می شود. اما مشکلات قابل توجهی در ارتباط با پالت های مقوا و راه راه وجود دارد،.

پالت

مانند زمانی که قیمت چوب کیلویی بالاست و  خیس می شوند یا در رطوبت بالا در عرض 24 ساعت 50٪ از سفتی خود را از دست می دهند. هنوز چیزی برای جایگزینی استحکام، پایداری، حداکثر ایمنی و هزینه کم با استفاده از حداقل منابع نسبت به پالت چوبی استاندارد پیدا نشده است.

در واقع، مقدار قابل توجهی مهندسی وجود دارد که در پالت چوبی کم ارزش انجام می شود. سیستم طراحی پالت یک ابزار مشخصات محصول، یک ابزار طراحی مهندسی، یک ابزار بازاریابی حرفه‌ای و یک ابزار آموزشی است که همگی در یک بسته نرم‌افزاری با استفاده آسان که برای صنعت پالت چوبی توسعه یافته است، موجود است.

برنامه USDA BioPreferred رویکرد نوآورانه سیستم طراحی پالت را به رسمیت می شناسد و آن را به عنوان تنها محصولی که استحکام، سفتی و دوام پالت چوبی را ارزیابی می کند، می شناسد.

بنابراین شرایط اقتصادی در قیمت درب چوبی ارزان نقش زیادی دارد و تاثیر بسیاری بر قیمت محصولات چوبی دیگر می گذارد

رویکرد نوآورانه PDS نتیجه 30 سال مهندسی دقیق است و یک پالت با عملکرد بهتر ایجاد می کند که برای محیط زیست خوب است، دوام بیشتری دارد، وزن کمتری دارد و از مواد کمتری استفاده می کند.

از زمان معرفی آن در سال 1984، PDS شهرت بسیار قابل احترامی در صنعت حمل و نقل مواد داشته است. هنگامی که NWPCA PDS نسخه 5.1 را منتشر کرد، سی و سومین نسخه PDS را در طول تاریخ 29 ساله خود نشان داد.

  • منابع:
    1. The Lowly Wooden Pallet is a Critical Conveyance in the Supply Chain
  • تبلیغات: 
    1. برنامه موقت ایالات متحده برای روپوش
    2. محافظ روبالشی هتل پیشرفته
    3. آجیل فروشی که یک شبه راه صد ساله را پیمود.
    4. فروش مکمل بنزین کاربراتور